31.1.2016

Tammikuu ja tuleva vuosi!

Kuukauden ollaan nyt eletty vuotta 2016 ja pelottaa jo nyt kuinka nopeasti aika on kulunut. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee sitä nopeammin aika menee! Tässä vuoden vaihtumisen jälkeen oon ruvennut vähän miettimään sitä, mitä tää vuosi tuo tullessaan. Parin viikon päästä mulla loppuu koulu kokonaan ja siitä pari kuukautta eteenpäin niin oon ylioppilas (toivon mukaan ainakin haha) ja nyt pitäis jo alkaa päättämään mitä tekee syksyllä. Aluksi ajattelin, että tottakai lähden heti opiskelemaan, mutta nyt oon jo pidemmän aikaa ajatellut pitäväni yhden välivuoden. Ajattelin, että lähtisin kesällä au pairiksi ja palaisin takaisin helmi-maaliskuussa 2017 yliopiston pääsykokeita varten. Tämän kaiken suunnittelun keskeiseksi ongelmaksi nousee kuitenkin Pepsi & Vila.




Oon miettiny pääni puhki sitä, millaisia vaihtoehtoja mulla olis sen 6-9kk ajaksi, kun olisin poissa. Yksi vaihtoehto on tottakai jättää kanit kotiin siksi ajaksi. Mulla on vaan pieni pelko siitä, että ne jäis aika paljon ilman huomiota siksi ajaksi. Uskon, että äiti ja siskoni hoitaisivat kanit tosi hyvin, mutta eivät vaan viettäisi niiden kanssa ollenkaan aikaa. Tämä tuntuisi musta tosi pahalta, koska noi kaks on niin sosiaalisia ja ihania kaneja, että ne ansaitsevat paljon huomiota. Toinen vaihtoehto on tietenkin myyminen, mutta siihen en tosiaan näiden kahden kohdalla pysty. Nää kaks kania on mulle maailman tärkeimmät ja haluan tulla takaisin Suomeen niiden luo ja lähteä opiskelemaan niiden kanssa. Mun on siispä tosi hankala keksiä mitä teen näiden kanssa, koska haluan että ne on todella luotettavissa käsissä ja saavat paljon huomiota.





On niin pelottavaa ajatella, että tulisi kotiin siihen, ettei kaneja olisi. Että olisin joutunut myymään ne ennen lähtöäni ja takaisin tullessani olisi vain tyhjä huone. Pelkään myös sitä, että ne joutuvat olemaan niin pitkän ajan ilman huomiota ja siten viraantuvat ihmisistä. Mulla ei myöskään ole mitään kavereita tai sukulaisia, joille uskaltaisin kanit antaa niin pitkäksi ajaksi. Voi, kun kanit voisi ottaa au pair matkalle mukaan! Tää on todella vaikeeta mulle ja siks oon ruvennut miettimään todella aikaisin vaihtoehtojani..



21 kommenttia:

  1. Ihania kuvia ❤️ Tsemppiä päätöksiin, sisko on nyt juuri aupairina Saksassa, varmasi hyvä kokemus sellainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jep, varmasti kasvattava kokemus :)

      Poista
  2. Entä jos sinä aikana antaisit heidät jonnekin hoitoon missä niitä huomioitaisi ja kun tuut takaisin niin sitten saisit ne takaisin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla olis tosi vaikee löytää paikka johon luottaisin niin pitkäks aikaa noi kaks.. Oon niin tarkka siitä, millasissa oloissa ne elää xP

      Poista
  3. Miksi et anna niitä vuokraan? Varmasti tiedät kaniomistajia/bloggaajia jotka vois/haluis ottaa ne siksi aikaa.. Olis muuten mullekin pitkä aika jättää mun kanit (+muut eläimet) tänne ja lähtee pois ilman näkemättä niitä ollenkaan. En pysty is, kropsit (:D) siitä sulle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti on monia jotka vois ottaa! Mut en tiiä luottaisinko kehenkään niin paljon, en haluu et ne on "kakkossijalla" hoitajan omien kanien jälkeen. Haluun, että ne saa just ansaitsemansa paikan :d

      Poista
    2. Anonyymi14.2.16

      Sellasta voi olla vaikeeta löytää :/ tsemppiä etsintöihin!

      Poista
  4. Äwäwäwääwäw löysin taas tän blogin taukoni jälkeen<333 PARAS blogi ikinä! Taidan tehdä äikän esitelmän tästä blogista XD♥

    VastaaPoista
  5. Anonyymi4.2.16

    Kysy joltain kaninomistajalta/kasvattajalta hoitopaikkaa :) myös se voisi onnistua että on välillä kotona ja välillä jossain hoidossa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En haluais et ne joutuis vaihtelee kotia vaan olis sen koko ajan vaa yhes paikas :) sellasta hoitopaikkaa on vaan vaikee löytää jossa ne sais ansaitsemansa huomion :/

      Poista
  6. Kiva postaus.

    Kanin-askelin.blogspot

    VastaaPoista
  7. Toivottavasti teet kanien kannalta parhaan päätöksen. Minä en ensimmäiseksi ehdottaisi kanien myymistä,mutta sinä teet niin miten itsellesi ja kaneillesi tietenkin on parasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En todellakaan voisi kuvitella myyväni noita! Haluan ehdottomasti keksiä jonkun muun vaihtoehdon :)

      Poista
  8. oon kauan kattonu leoindy kanavan videoita vielä senkin jälkeen kun videoita ei oo tullu nyt satuin kattoon videon johna kerrottiin et sul on kaneille oma blogi ja tube kanava hauskaa kattoo pitkästä aikaa joitain uusii postauksii/videoita teiltä ps.vuokraako rini viel senttiä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kun löysit blogin! Vuokraa vielä :)

      Poista
  9. Anonyymi18.2.16

    Voi eii mikä ongelma! Tsemppii paljon sen ratkasemiseen ja muutenkin!! Vink vink, anna ne Juulialle :D (Romeo ja Marley)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah Juulialle antaisin mielelläni, mutta hän opiskelee ja on muita kiireitä :)

      Poista
  10. Anonyymi23.2.16

    Voiko tatuoinnitonta ja paperitonta kania viedä pet- näyttelyihin?
    Ja voiko siellä sitte hankkii sille siellä paikan päällä sen vasemman korvan tatuoinnin? Vai voiko sen ottaa joskus muulloinki ku vaan näyttelyssä? Kiitos jos vastaisia! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suomen lemmikkikanien näyttelyihin voi viedä ilman tatskaa tai papereita. :) Kannattaa ensin etsiä joku, joka tatuoi kaneja ja kysyä häneltä sitten missä sopisi tatuointi!

      Poista

Hei! Kommenttien tarkistus voimassa. Asialliset kommentit aina tervetulleita!